قوانین و مقررات

علاقه‌مندان به خرید سیم‌کارت‌های شاتل موبایل برای آشنایی با قوانین و مقررات و همچنین قرارداد مشترکین استفاده از خدمات شاتل موبایل می‌توانند مفاد این صفحه را مطالعه نمایند. به علاوه، به منظور دریافت فرم ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خود می‌توانید از طریق این صفحه اقدام نمایید.

 

خواهشمندیم پیش از خرید موارد زیر را مطالعه کنید

 

bullet بسته‌های آغازین شاتل موبایل، پکیجی شامل سیمکارت، به همراه بسته‌های ترکیبی صوت، پیامک و اینترنت همراه و هدایای ویژه دیگری است که شما می‌توانید به هنگام خرید سیمکارت‌های شاتل موبایل، یکی از بسته‌ها را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب نمایید. این بسته‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقرون‌به‌صرفه‌ترین پاسخ به نیازهای ارتباطی شما را متناسب با رفتار مصرف شما در برمی‌گیرند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی و با پرداخت یک مبلغ ثابت، به صورت ماهانه هزینه‌های ارتباطی خود را مدیریت کنید.

bullet شاتل موبایل برای نخستین بار در ایران و با هدف کاهش پیچیدگی‌های انتخاب بسته و عدم تحمیل هزینه اینترنت مصرف آزاد، امکان استفاده از “تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت همراه” را برای مشترکین بسته‌های آغازین خود فراهم کرده است. براین اساس، در صورتیکه شما دارای یکی از بسته‌های آغازین (بجز بسته آغازین پایه) فعال باشد، با تمام شدن حجم اینترنت بسته آغازین خود و پیش از تمدید خودکار دوره بسته آغازین، می تواند مابقی ترافیک اینترنت مورد نیاز خود را تا پایان دوره بسته آغازین به صورت آزاد و بدون نیاز به خرید بسته مجدد با تعرفه ویژه 0.075 ریال به ازای هر کیلو بایت معادل 78650 ریال به ازای هر گیگا بایت مصرف نماید. این پایین ترین تعرفه مصرف آزاد اینترنت در بین اپراتورهای تلفن همراه کشور است که توسط شاتل موبایل برای این دسته از مشترکین عرضه شده است.

bullet سقف مصرف منصفانه برای مکالمه درون شبکه شاتل موبایل هزار دقیقه است.

bullet ترافیک بسته آغازین شماره 4 به صورت ماهیانه 100 دقیقه تماس خارج شبکه و 100 پیامک خارج شبکه و یک گیگابایت اینترنت همراه برای سه ماه متوالی تخصیص داده می شود.

bullet تمامی بسته ها (بجز بسته آغازین پایه) قابلیت تمدید خودکار، انتقال اینترنت همراه و استفاده از تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت همراه را دارا می باشند.

bullet تمامی بسته‌های آغازین (به غیر از بسته آغازین پایه) به طور پیش‌فرض دارای قابلیت «تمدید خودکار» هستند. در صورت تمایل برای غیرفعال‌سازی قابلیت تمدید خودکار، می‌توانید به بخش ثبت درخواست کنترل حساب اینترنتی شاتل موبایل خود، مراجعه کنید و یا از طریق مرکز تماس، درخواست خود را ثبت کنید.

bullet بسته های آغازین (به جز بسته پایه) به صورت خودکار پس از پایان مدت اعتبار زمانی بسته تمدید می گردند. با تمدید مجدد بسته، هزینه آن از اعتبار موجود در حساب شاتل موبایل شما کسر می شود. براین اساس لازم است که دقت داشته باشید در زمان تمدید بسته، اعتبار کافی (قیمت بسته فعلی با احتساب مالیات ارزش افزوده) در حساب خود داشته باشید.

bullet درصورت اتمام هریک از خدمات موجود در بسته (تماس صوتی داخل و خارج شبکه، اینترنت همراه و پیامک داخل و خارج شبکه)، می‌توانید از سایر خدمات بسته تا پایان مهلت اعتبار زمانی آن بسته، استفاده نمایید.

bullet درصورت اتمام زودتر از موعد حجم مکالمه و یا پیامک می توانید با استفاده از اعتبار موجود در حساب سیم کارت خود، از این خدمات با تعرفه مصرف آزاد استفاده نمایید.

bullet درصورت اتمام زودتر از موعد حجم اینترنت همراه بسته های آغازین (به غیر از بسته آغازین پایه) می توانید از سایر بسته های اینترنت همراه و یا تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت همراه استفاده نمایید

bullet هدایای ویژه (نظیر دسترسی رایگان به خدمات نماوا، کد تخفیف وب سایت کتاب صوتی نوار و ترافیک اینترنت ثابت شاتل) در هر دوره به صورت رمز جداگانه، برای شما از طریق پیامک ارسال می شود.

bullet شما می‌توانند با قابلیت فوق العاده “انتقال دیتا” که برای نخستین بار در ایران توسط شاتل موبایل معرفی شده، در زمان تمدید بسته، دیتای باقی مانده (تا سقف 400 مگابایت) از بسته قبلی خود را به دوره بعد منتقل کنند.

bullet ارسال هر نوع پیامک از سوی گروه شرکت‌های شاتل مانند اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها، سررسید دوره و ... مجاز است.

bullet تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت همراه: ۰.۰۷۵ ریال/کیلوبایت

bullet شاتل موبایل همواره تلاش می کند گسترده ترین پوشش دهی خدمات صوت، پیامک و اینترنت همراه مبتنی بر فناوری های ۴G، ۳G و ۴٫۵G را برای مشترکینش ارائه کند.

bullet توسعه پرشتاب شبکه های نسل سه و چهار شاتل موبایل ادامه دارد. همواره آخرین نقشه پوشش خدمات باند پهن همراه شاتل موبایل از طریق بخش “مناطق تحت پوشش” وبسایت شاتل موبایل قابل مشاهده می باشد.

bullet شبکه نسل جدید شاتل موبایل کلیه خدمات ارتباطی خود شامل مکالمه، پیامک و اینترنت پرسرعت همراه را تنها بر بستر تکنولوژی های نسل سوم تلفن همراه (3G) و نسل های بالاتر از آن را به مشترکین خود عرضه می کند. بنابراین جهت دریافت سیگنال های این شبکه ضروری است گوشی تلفن همراه شما حداقل فناوری نسل سوم (3G) در باند فرکانسی 900 مگاهرتز و 4G در باندهای فرکانسی 1800 و 2600 مگاهرتز را پشتیبانی کند.

bullet در گوشی‌های دو سیم کارت، طبعا لازم است سیم کارت شاتل موبایل در ماژول سیم کارتی قرار گیرد که براساس مدل گوشی قابلیت پشتیبانی از نسل سه و بالاتر را دارد و در تنظیمات گوشی هم خدمات نسل سه و بالاتر برای این ماژول فعال سازی شده باشد.

bullet سقف مصرف منصفانه برای مکالمه نامحدود درون شبکه 1000 دقیقه و برای پیامک درون شبکه 1000 عدد است

bullet هدایای ارائه شده بر روی بسته‌های آغازین فقط در بار اول پس خرید بسته آغازین به مشترک تعلق می‌گیرد و در صورت تمدید خودکار بسته توسط مشترک، هدیه‌ی بسته آغازین تمدید نمی‌گردد.

bullet مطابق قوانین سازمان تنظیم مقررات، هر شهروند مجاز است تا حداکثر ۱۰ سیم کارت فعال (در کل اپراتورهای کشور) در اختیار داشته باشد. بنابراین، امکان ثبت سیم کارت جدید برای شهروند دارای ۱۰ سیم کارت از سوی اپراتورها وجود ندارد و در چنین شرایطی مشترک باید ابتدا یکی از سیم کارت‌های تحت مالکیت خود را سلب امتیاز کند تا بتواند سیم کارت جدیدی به نام خود ثبت نماید. کلیه مشترکین می‌توانند از طریق مراجعه به mobilecount.cra.ir تعداد سیم کارت‌های تحت مالکیت خود را استعلام نمایند.

 
توجه داشته باشید بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زمان تحویل سیم‌کارت، ارائه اصل کارت ملی جدید یا شناسنامه جدید یا کارت ملی قدیمی به همراه برگه تعویض کارت ملی و تحویل کپی کارت ملی فرد خریدار به مامورین پست الزامی است. لذا در صورت همراه نداشتن مدارک اصلی و کپی آن در زمان تحویل از ارائه سیم‌کارت به خریدار خودداری و در زمان دیگری به ایشان مراجعه خواهد شد.

شرایط و ضوابط نحوه استفاده مشترکین از خدمات و سرویس‌های شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل (شاتل موبایل) که بر این اساس قرارداد بین دارنده پروانه «شاتل موبایل» و مشترک حقیقی و یا حقوقی منعقد می‌گردد.

 

تعریف واژگان و اصطلاحات

تعاریف و اصطلاحات مندرج در این قرارداد، هر یک دارای معانی مشروحه ذیل می باشد. سایر اصطلاحات دارای معانی مقرر در قوانین و عرف خواهند بود.

  • اپراتور شاتل موبایل: عبارت است از شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری (شاتل موبایل)، دارنده موافقت نامه پروانه فعالیت «MVNO» اپراتور مجازی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شماره ۱۰۰۱۰۰۱۳ مورخ ۹۵/۱۲/۱۰ به نشانی دفتر مرکزی آن واقع در تهران خیابان شریعتی نرسیده به پل صدر بن بست الهیه پلاک ۲ می باشد.
  • اعتبار قرارداد: متن این قرارداد به همراه فرم ثبت نام مجموعاً قرارداد مشترک را تشکیل می دهند. تکمیل مشخصات در فرم ثبت نام و امضای ذیل یا درج اثر انگشت ذیل قرارداد مشترکین یا فرم ثبت نام  آن به روش های مختلف توسط طرفین به منزله معتبر شدن و پذیرش تمامی مفاد و شرایط مندرج در قرارداد و فرم ثبت نام می باشد.
  • اعتبار: مبلغ ریالی یا بسته خدمات قابل استفاده در شبکه برای مشترک که شاتل موبایل اجازه استفاده از سرویس ها و خدمات قابل ارائه در شبکه و تا سقف مشخص را به مشترک می دهد.
  • اپراتور پایه: اپراتوری که مشترک جهت دریافت خدمات شبکه برای بار اول، در آن ثبت نام کرده، اسناد و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و ثبت نام را به اپراتور مذکور تحویل داده و سند اشتراک دریافت نموده است.
  • اپراتور پذیرا: اپراتوری که مشترک یک اپراتور دیگر، قصد استفاده از خدمات آن اپراتور را بدون تغییر شماره خود دارد.
  • اطلاع رسانی: مطلع کردن مشترک در خصوص افزایش و یا کاهش اعتبار، میزان اعتبار باقی مانده، قطع یک طرفه، قطع دو طرفه، وضعیت اعتبار و ارائه خدمات جدید، بسته های تشویقی، اصلاحیه های قراردادی و یا سایر موارد به شیوه های رایج و مقتضی می باشد.
  • احراز هویت: عبارت است از درخواست مدارک شناسایی معتبر از متقاضی (کارت ملی برای اتباع ایرانی، گذرنامه یا کارت اقامت معتبر برای اتباع خارجی) مقایسه، تطبیق و شناسایی متقاضی و یا مشترک طبق اسناد و مدارک هویتی و کسب اطمینان از صحت مدارک و اطلاعات ارائه شده.
  • بسته راه اندازی: شامل شرح اطلاعات لازم و یا خاص از خدمات شبکه و خدمات ارزش افزوده به علاوه سیم کارت که مشترک در زمان خرید، آن را از شاتل موبایل با رعایت سایر ضوابط و مقررات دریافت می نماید.
  • صورتحساب: عبارت است از فرم صورتحساب ویژه خدمات پس پرداخت که شاتل موبایل با صدور آن بر اساس زمان بندی خود هزینه استفاده از سرویسها و خدمات شبکه در هر دوره را از مشترک مطالبه می نماید.
  • ترابردپذیری شماره تلفن همراه (Mobile Number Portability): فرآیندی که طی آن، مشترک با حفظ شماره خود و با رعایت مقررات کمیسیون می تواند اپراتور خود را تغییر دهد.
  • تمدید: عبارت است از تمدید زمان اعتبار این قرارداد به دفعات متعدد و برای مدت معین.
  • ثبتنام: فرآیندی است که طی آن متقاضی و یا نماینده قانونی یا قراردادی وی با تکمیل فرم ثبت نام  و مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین و نمایندگی های مجاز و یا هر روش دیگری که شاتل موبایل تعیین نماید و ارائه اسناد و مدارک هویتی (شناسنامه یا کارت ملی برای اتباع ایرانی و گذرنامه و یا کارت اقامت معتبر برای اتباع خارجی) و طی مراحل احراز هویت و پرداخت بهاء خدمات مورد درخواست به عنوان مشترک شاتل موبایل شناخته می شود، نسبت به خرید سیم کارت و ثبت مشخصات شناسنامه ای و کارت ملی (یا گذرنامه برای اتباع خارجی) با ارائه مستندات قانونی اقدام و هویت متقاضی توسط شاتل موبایل احراز می گردد.
  • بسته خدمات: مجموعه ای از خدمات است که در قالب یک بسته به مشترک قابل ارائه می باشد.

به عبارت دیگر بسته خدمات، به ترکیبی از خدماتی نظیر تماس (مکالمه)، اینترنت (دیتا) و پیامک (SMS) اطلاق می گردد.

  • تضمین پرداخت: وجوهی است که شاتل موبایل با اختیار و تمایل مشترکین می تواند به صورت پیش پرداخت و به منظور جلوگیری از قطع ارتباط در چارچوب مصوبات کمیسیون، از آنان دریافت نماید. تا حسب ضرورت در پایان هر دوره در صورت نیاز از محل آن، مطالبات خود را برداشت نماید. اخذ تضمین پرداخت اجباری نبوده و به این مبلغ نیز هیچ گونه سودی تعلق نخواهد گرفت.
  • خدمات موضوع پروانه: عبارت است از مجموعه خدمات و سرویس های شبکه ارتباطات سیار و ارائه هر گونه خدمات ارتباطی و انتقال داده از قبیل و نه محدود به خدمات دسترسی به اینترنت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، خدمات شبکه های اختصاصی، خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده در شبکه که بر اساس شرایط و ضوابط و مفاد این قرارداد در اختیار مشترک قرار می گیرد.
  • خدمات ارزش افزوده: عبارت است از هرگونه خدمات مخابراتی غیر از خدمات صوتی و دیتای پایه که در اختیار مشترکین قرار می گیرد، این خدمات شامل و نه محدود به ذخیره اطلاعات و انتقال مجدد، پیام صوتی، پست الکترونیک، خدمات پیام کوتاهSMS)،(GPRS، خدمات پیام چند رسانه ایی (MMS) و سایر خدمات دیتا مطابق قوانین و مقررات که قابل ارائه می باشند. این خدمات به صلاحدید شاتل موبایل و در چارچوب مقررات کمسیون ممکن است با دریافت هزینه های اضافی در اختیار مشترک قرارگیرد و شاتل موبایل در این خصوص و زمان عرضه ارائه آن مخیر خواهد بود.
  • دسترسی: عبارت است از ایجاد امکان اتصال مشترک به امکانات و تجهیزات شبکه و خدمات موضوع پروانه در چارچوب شرایط و ضوابط مصوب و این قرارداد به منظور برقراری ارتباط و استفاده از خدمات و سرویس های قابل ارائه.
  • دوره اعتبار: عبارت است از دوره اعتبار محصول، سرویس ها و خدمات موضوع پروانه و یا خدمات ارزش افزوده شاتل موبایل که مدت زمان آن از طریق روش های مختلف اطلاع رسانی و اعلام می گردد.
  • دوره صورتحساب‌گیری: عبارت است از مدت زمان صورتحسابگیری و صدور صورتحساب برای خدمات پس پرداخت که بر اساس نظر و تصمیم شاتل موبایل تعیین می گردد. زمان این دوره وفق مصوبات کمیسیون خواهد بود.
  • سیم کارت: قطعه ای الکترونیکی و یا ابزاری مجازی است که حاوی کد شناسایی مشترک، شماره شناسایی بین المللی خاص سیم کارت (ICC) و شماره اختصاصی مشترک است که پس از طی فرایند ثبت نام و فعال سازی آن شاتل موبایل اجازه می دهد مشترک به شبکه دسترسی یابد.
  • همگرایی: یکپارچگی خدمات ارتباطی بر روی بستر ثابت و سیار که شاتل موبایل در زمان مقتضی می تواند نسبت به ارائه آن به کاربران خود اقدام نماید.
  • سازمان: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که به موجب تبصره ۲ از ماده۷ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۹/۰۹/۱۳۸۲ تشکیل شده است.
  • سرویس پیش پرداخت: سرویسی که شاتل موبایل امتیاز بهره برداری و استفاده آن را به منظور استفاده از خدمات قابل ارائه شرکت شاتل موبایل پس از دریافت هزینه اتصال و مالیات های متعلقه (که از اعتبار موجود در حساب خدمات پیش پرداخت مشترک کسر می گردد) به مشترک می دهد. هزینه های استفاده از سرویس و خدمات و مالیات های مربوطه به صورت پیش پرداخت می باشد. به طوری که میزان و مدت زمان بهره برداری ، منوط به اعتبار خریداری شده توسط متقاضی و یا مشترک با رعایت سایر مفاد قرارداد می باشد.
  • سرویس پس پرداخت بدون مبلغ تضمین پرداخت: عبارت است از سرویسی که مشترک آن در زمان ثبت نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض متعلقه را پرداخت کرده است و فاقد سپرده و تضمین پرداخت نزد شاتل موبایل می باشد. هزینه استفاده از خدمات، به صورتحساب دوره ای خدمات پس پرداخت مشترک اضافه میشود.
  • سرویس پس پرداخت دارای تضمین پرداخت: سرویسی که مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض متعلقه، مبلغی به عنوان تضمین پرداخت نیز به شاتل موبایل پرداخت کرده است که بر اساس این تضمین پرداخت، حدنصاب کارکرد مشترک تا سقف هشتاد درصد میزان تضمین علاوه بر حد نصاب کارکرد تلفن همراه پس پرداخت بدون تضمین پرداخت، در بخش های خدمات پایه، رومینگ بین الملل، مکالمات و سایر خدمات، قابلیت کارکرد داشته و مشترک مبلغ کارکرد را مطابق این قرارداد در پایان دوره و یا میان دوره و پس از صدور صورتحساب توسط شاتل موبایل، پرداخت می نماید. هزینه استفاده از خدمات، به صورتحساب خدمات پس پرداخت مشترک اضافه میشود.
  • سلب امتیاز: فرآیندی است که بر اساس آن مجوز حضور مشترک در شبکه خدمات موضوع پروانه لغو و امتیاز اشتراک و شماره مربوطه از مشترک سلب می شود و شاتل موبایل امکان واگذاری شماره تخصیص داده شده را به اشخاص دیگر خواهد داشت.
  • طرح تعرفه: عبارت است از هر یک از طرح های تعرفه که بر اساس آن سرویس ها و خدمات موضوع پروانه برای مدت معین در اختیار مشترک قرار می گیرد. طرح های تعرفه در سایت شاتل و سایر روشهای اطلاع رسانی مقتضی جهت اطلاع مشترک انجام می شود، ارائه گردیده است. این طرح ها بر اساس نرخ یا هزینه های کاربری کلیه خدمات پایه و ارزش افزوده و دیگر متغیرهایی که هر زمان توسط شاتل موبایل مشخص و اعلام می شود و بر اساس زمان ارائه و استفاده در چارچوب مصوبات کمیسیون، میتواند تغییر کند. مضافاً به دلیل اینکه متغیرها و سایرعوامل توسط سازمان ابلاغ و بر اساس مصوبات کمیسیون تعیین میشوند، در هر زمان قابل تغییر خواهد بود.
  • فرم ثبتنام : فرمی است که متقاضی استفاده از خدمات شرکت شاتل موبایل و یا نماینده قانونی و قراردادی وی، آنرا تکمیل نموده و تکمیل آن به منزله ایجاب قراردادی تلقی میگردد و شاتل موبایل با ارائه سیم کارت و یا ارائه خدمات به متقاضی، ایجاب وی را قبول می نماید.
  • فرآیند غیرفعال شدن خدمات: عبارت است از فرآیند غیرفعال سازی، قطع یک طرفه و دوطرفه خدمات و همچنین نحوه سلب امتیاز اشتراک بر اساس مصوبات کمیسیون که در این قرارداد ذکر و در وب سایت شاتل موبایل قابل دسترسی است.
  • فعال سازی: فرآیندی است که بر اساس آن شاتل موبایل اجازه می دهد که یک سیم کارت بر اساس شرایط و ضوابط مندرج دراین قرارداد و پس از تکمیل ثبت نام و احراز هویت، به منظور استفاده از امکانات و خدمات قابل ارائه موضوع پروانه، فعال و قابل استفاده شود .
  • قرارداد: عبارت است از شرایط و ضوابط مندرج و مورد قبول در این متن به همراه هر سند دیگری که در ارتباط با اشتراک و یا استفاده از خدمات موضوع پروانه بین مشترک و شاتل موبایل تنظیم شده و یا میشود به علاوه کلیه اصلاحیه ها و قراردادهای به روزرسانی شده که شرکت شاتل موبایل در تارنمای خود منتشر می نماید.
  • قطع یکطرفه: فرآیندی است که طی آن امکان برقراری ارتباط به جز تماس های صوتی با کدهای خدماتی اضطراری ملی و ارسال پیامک از سمت مشترک سلب و مشترک صرفاً قادر به دریافت مکالمه و پیامک می باشد.
  • قطع دوطرفه: فرآیندی است که بر اساس آن امکان استفاده از هرگونه خدمات به جز تماس های صوتی با کدهای اضطراری ملی از مشترک سلب می شود.
  • رمز شارژ: رمزی است دارای اعتبار که مشترک به واحد پول رایج جمهوری اسلامی ایران(ریال) و یا از طریق پرداخت معادل واحد پول رایج در سایر کشورها آن را به صورت فیزیکی و الکترونیکی خریداری می کند و به موجب آن و بر اساس این قرارداد، اجازه دسترسی و استفاده از موضوع خدمات پروانه شاتل موبایل را داشته باشد به طوریکه استفاده از این خدمات تا حد اعتبار مشخص شده به ازای هر رمز و یا در طول دوره دسترسی تعیین شده، مجاز خواهد بود.
  • کمیسیون: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که مطابق ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است.
  • مشترک: هر شخصی حقیقی و یا حقوقی که به موجب قرارداد با شاتل موبایل و تکمیل ثبت نام، مجاز به برقراری ارتباط و استفاده از خدمات شبکه موضوع پروانه می باشد و به عنوان طرف حساب در صورتحسابهای خدمات پس پرداخت صادره و یا تراکنش های خدمات پیش پرداخت محسوب می شود.
  • مهلت پرداخت: عبارت است از حداکثر مدت زمان پرداخت صورتحساب خدمات پس پرداخت، که طول مدت آن در چارچوب مصوبات کمیسیون از زمان صدور صورتحساب تعیین میشود.
  • واحد اجرایی و نمایندگیهای مجاز: عبارتند از فروشگاه های شاتل موبایل، کانال های الکترونیکی فروش و یا فروشگاه های مشارکتی و همچنین اشخاص حقیقی و یا حقوقی که به موجب قرارداد با شاتل موبایل و اعطای نمایندگی به آنان، مجاز خواهند بود نسبت به تنظیم و مبادله قرارداد با متقاضیان و مشترکین، صلاحیت توزیع محصولات و انجام امور مربوط به خرید، فروش، تعویض، تغییر نام و سایر خدمات قابل ارائه به متقاضیان و مشترکین را اقدام نمایند .
  • هزینه: وجوهی است که شاتل موبایل هر زمان به ازای ارائه سرویس و خدمات موضوع پروانه بر اساس تعرفه های مصوب از مشترک دریافت می نماید.
  • هزینه اتصال: وجوهی است که شاتل موبایل در قبال فعال سازی و تحویل سیم کارت به متقاضی و یا مشترک، در زمان ثبت نام از وی دریافت، از اعتبار موجود در حساب پیش پرداخت مشترک کسر یا به حساب مشترک در خدمات پس پرداخت منظور می نماید. این وجوه، هزینه ای محسوب شده و برابر مصوبات قابل استرداد نخواهد بود.
  • هزینه آبونمان (هزینه ماهانه خدمات): هزینه ای است ماهانه که شاتل موبایل درقبال دسترسی و استفاده مشترک از یک یا چند خدمت موضوع پروانه در حالت استفاده و یا عدم استفاده مطابق تعرفه های مصوب در حساب خدمات پس پرداخت منظور می نماید.
  • هزینههای کارکرد (کاربری): هزینه‌هایی است که وفق مصوبات کمیسیون به صورت برخط و یا در طول دوره و یا پایان هر دوره صورتحساب گیری شاتل موبایل، در ازای استفاده از خدمات و سرویس های موضوع خدمات پروانه مطابق با تعرفه های مصوب و ثبت شده در سیستم های مالی شاتل موبایل، در طی دوره و یا در برگه صورتحساب خدمات پس پرداخت درج و دریافت می شود و یا از اعتبار خدمات پیش پرداخت کسر می شود. براساس ماهیت فنی خدمات پس پرداخت، بخشی از هزینه های کارکرد با توجه به ماهیت آن ممکن است در صورتحساب دوره های آتی به حساب مشترک منظور گردد.

موضوع ضوابط و شرایط

عبارت است از ایجاد امکان اتصال به شبکه های موضوع پروانه های گروه شرکتهای شاتل، به منظور دسترسی به  موضوع خدمات پروانه از قبیل صوت، دیتا و خدمات ارزش افزوده و مکمل مبنی بر خدمات و فناوری های عرضه شده در چارچوب پروانه از طریق تحویل سیم کارت و تخصیص شماره تلفن مرتبط در قبال دریافت هزینه های مربوطه وفق مصوبات کمیسیون و یا ابلاغیه های سازمان که همزمان با تحویل سیم کارت به متقاضی و یا مشترک، و وفق مفاد قرارداد حاضر، امکان پذیر می گردد.

تبصره: خدمات ثالثی که از طریق سایر تامین کنندگان خدمات نظیر تامین کنندگان خدمات و محتوای ارزش افزوده و یا خدمات مکمل روی بستر فنی و ارتباطی ارائه شده توسط شاتل موبایل ارائه میشود تابع ضوابط، مقررات، تعرفه ها و مجوزهای مربوطه صادر شده از سوی مراجع ذی صلاح مربوطه می باشد.

آغاز و خاتمه

این قرارداد از زمان تکمیل فرآیند ثبت نام و امضاء قرارداد که شاتل موبایل در اختیار متقاضی و یا مشترک قرارداده است، آغاز شده و تا زمانی که قرارداد توسط شاتل موبایل یا مشترک فسخ نگردیده و تا زمان اعتبار پروانه شاتل موبایل با رعایت کلیه مفاد این قرارداد ادامه خواهد داشت.

تبصره: در صورتی که قراردادهای دیگری بین شاتل موبایل و مشترک تدوین و مبادله گردد، بهره برداری و استفاده از خدمات جدید تابع شرایط و ضوابط قرارداد جدید می باشد.

هزینه‌ها و پرداخت‌های مشترک

به استثناء توافقات دیگری که ممکن است با شاتل موبایل به عمل آمده باشد، مشترک باید پرداخت های خود را به شاتل موبایل به شرح ذیل انجام دهد:

  • استفاده از خدمات شاتل موبایل به دو صورت پیش پرداخت و پس پرداخت امکان پذیر است. بر این اساس مشترک در هر زمان و در چارچوب فرآیندهای اعلامی شاتل موبایل میتواند شیوه محاسبه هزینه و پرداخت یک یا چند خدمت خود را به تفکیک، به صورت پیش پرداخت و یا پس پرداخت انتخاب نماید و در هر زمان و در چارچوب فرآیندهای اعلامی شاتل موبایل و به انتخاب خود، امکان تغییر نوع یک یا چند خدمت خود را از پیش پرداخت به پس پرداخت و بلعکس خواهد داشت. فرآیندهای انتخاب نوع خدمت و تغییر نوع خدمت، همواره از طریق وبسایت رسمی شاتل موبایل و اطلاعیه های رسمی این اپراتور قابل مشاهده می باشد.
  • مشترک بر اساس مصوبات کمیسیون بهاء استفاده از خدمات شاتل موبایل و یا سایر خدمات را به همراه مالیات و عوارض مصوب به شاتل موبایل پرداخت می نماید، بدیهی است این مبالغ ممکن است در هر زمان و براساس مصوبات کمیسیون و یا ابلاغیه های سازمان دستخوش تغییر گردد و شاتل موبایل کلیه تغییرات بوجود آمده در بهاء خدمات را از طریق مقتضی اطلاع رسانی می نماید.
  • در کلیه تعرفه های مصوب، هزینه ها و قیمتهایی که برپایه این قرارداد به مشترک ارائه میشود، هیچگونه مالیاتی منظور نشده است. بدیهی است مشترک مسئول تقبل کلیه مالیاتها و عوارض قانونی متعلقه وفق مقررات خواهد بود و این مبلغ به صورتحساب های خدمات پس پرداخت اضافه و یا از اعتبار خدمات پیش پرداخت کسر میشود.
  • استفاده و برخورداری از سرویس ها و خدمات موضوع موافقت نامه پروانه شاتل موبایل، اعم از ارائه خدمات، تحویل سیم کارت، تجهیزات انتهایی و دسترسی به خدمات و محصولات موضوع پروانه شاتل موبایل، پس از پرداخت کامل هزینه های مورد تائید شاتل موبایل وفق موافقت نامه پروانه و این قرارداد و مصوبات کمیسیون، توسط متقاضی و یا مشترک، انجام خواهد شد.
  • چنانچه تعرفه ها و هزینه های ارائه خدمات بر اساس مصوبات کمیسیون و ابلاغیه های سازمان تغییر یابد شاتل موبایل این تغییرات را علاوه بر اطلاع رسانی از طریق وب سایت خود، به نحو مقتضی به مشترک اطلاع رسانی خواهد نمود و  مشترک موافقت دارد که شاتل موبایل نسبت به تغییر نرخ ها و تعرفه ها و اعمال آن بر اساس مصوبات کمیسیون، ابلاغیه های سازمان و دستورالعمل های مرتبط با مدیریت خدمات مشترکین تلفن همراه در مدت زمان اعتبار قرارداد، اقدام نماید.
  • هزینه‌های مکالمات داخل کشور در طرح تعرفه پایه به صورت ثانیه‌ای محاسبه و در صورتحساب خدمات پس پرداخت منظور یا از اعتبار موجود در حساب خدمات پیش پرداخت کسر می‌شود.
  • هزینه مکالمات بین الملل و رومینگ بین الملل وفق قراردادهای منعقده و ابلاغیه های سازمان محاسبه میشود. نحوه محاسبه و آخرین فهرست تعرفه های خدمات، همواره از طریق وبسایت شاتل موبایل قابل مشاهده می باشد. این هزینه ها در خدمات پیش پرداخت، از اعتبار موجود در حساب مشترک کسر و در خدمات پس پرداخت، به لحاظ ماهیت فنی، به صورت علی الحساب در صورتحساب های خدمات پس پرداخت درج می گردد.
  • درصورتیکه مشترک مفاد قرارداد را نقض و یا پیش از موعد فسخ نماید و یا فسخ قرارداد بر اساس تصمیم شاتل موبایل باشد، بدون اینکه سایر آثار قرارداد به ویژه موارد نقض قرارداد نادیده انگاشته شود، مشترک متعهد به پرداخت کلیه هزینه های خدمات تا پایان دوره اولیه و یا دوره تجدید شده خواهد بود.
  • هزینه های کارکرد، آبونمان و ارائه خدمات پس پرداخت که در پایان دوره صورتحساب گیری اعلام می شود، می باید در مدت زمان تعیین شده به یکی از حسابهای اعلامی شاتل موبایل  پرداخت گردد. مشترک تنها در صورتی به تعهدات خود عمل نموده است که از وصول آن توسط شاتل موبایل اطمینان حاصل نماید. شاتل موبایل نیز به محض وصول، این پرداخت را به عنوان مبلغی که مشترک برای تادیه بدهی خود پرداخت کرده را در حسابهای خود  منظور خواهد نمود.
  • مبلغ تضمین پرداخت، تا مدت زمان مدنظر شاتل موبایل به عنوان سپرده در قبال عمل مشترک به تعهدات خود در اختیار اپراتور خواهد بود. ضمنا مشترک نمی تواند مادامی که این قرارداد فسخ نشده است، خواهان استرداد این مبالغ شود و شاتل موبایل می تواند مبالغی را که مشترک باید به هر دلیلی به عنوان تعهد و بدهی به شاتل موبایل پرداخت نماید، از مبلغ تضمین پرداخت کسر کند و چنانچه از تضمین، مبلغی باقی ماند، شاتل موبایل آن را یک ماه پس از فسخ قرارداد وفق ضوابط مالی خود به مشترک پرداخت خواهد کرد.
  • مشترک می پذیرد که شاتل موبایل پس از اطلاع رسانی، تشریفات و شرایط صدور صورتحساب خدمات پس پرداخت و شیوه پرداخت آن را در چارچوب مقررات کمیسیون و سازمان تغییر دهد.
  • شاتل موبایل مجاز است به تشخیص خود مبادرت به ارائه خدمات ارزش افزوده و مکمل و تعیین هرگونه هزینه بر مبنای تعرفه های مصوب کمیسیون نماید و یا به ارائه چنین خدماتی پایان دهد. چنانچه شاتل موبایل به ارائه خدمات ارزش افزوده ای که در قبال آن هزینه اشتراک دریافت می شود پایان دهد، پس از آن در قبال این خدمات هیچ گونه هزینه ای از مشترک دریافت نخواهد شد. هنگامی که مشترک از یکی از خدمات ارزش افزوده رایگان استفاده می نموده است شاتل موبایل می تواند به تشخیص خود بدون آن که هزینه های خدمات را کاهش دهد یا مبالغی را به مشترک مسترد کند، مبادرت به تغییر، قطع یا جایگزینی چنین خدماتی کند.  ارائه و عدم ارائه طرحهای تشویقی و تعرفه های غیر پایه در چارچوب موافقتنامه پروانه در اختیار شاتل موبایل خواهد بود.
  • بهاء و هزینه های موضوع این قرارداد و تعرفه های مصوب و یا هر برگه تعرفه بدون در نظر گرفتن هر نوع مالیات و حقوق دولتی ( در فروش های کلی، خدمات، مشارکت و یا هر نوع مالیات یا حقوق دیوانی متصور) محاسبه می شود و در صورت وجود، مسئولیت پرداخت هر نوع مالیات متعلقه به عهده مشترک خواهد بود.
  • چنانچه شاتل موبایل برای دریافت مبالغی که مشترک باید به شاتل موبایل پرداخت نماید یا برای اتخاذ دیگر تدابیر حقوقی ناشی از این قرارداد مبادرت به اقامه دعوا علیه مشترک کند، جبران تمامی هزینه های قانونی تحمیل شده به شاتل، بر عهده مشترک خواهد بود.
  • شاتل موبایل به روش های مختلف مشترک را از وضعیت بدهی با درج در صورتحساب خدمات پس پرداخت صادره یا بر اساس روش مشخص شده در قرارداد و مطابق با انتخاب متقاضی در زمان ثبت نام و یا در طول مدت اشتراک آگاه می سازد. مسئولیت پرداخت صورتحساب خدمات پس پرداخت به عهده مشترک خواهد بود و عدم صدور و یا دریافت صورتحساب خدمات پس پرداخت نمی تواند موجبی برای عدم پرداخت بهاء خدمات دریافت شده توسط مشترک تلقی گردد.
  • در صورتیکه مشترک در طول بازه زمانی مهلت پرداخت صورتحساب خدمات پس پرداخت، اعتراضی به میزان اعلام شده در آن به شاتل موبایل ابلاغ نکند، محتوای آن مورد قبول مشترک تلقی می گردد.
  • چنانچه مشترک به صورتحساب صادره اعتراض داشته باشد می باید پس از پرداخت مبلغ صورتحساب در بازه زمانی مهلت پرداخت، با دریافت ریز صورتحساب و پرداخت هزینه های آن، اعتراض خود را به صورت مکتوب به شاتل موبایل منعکس نماید. در صورتی که اعتراض مشترک وارد تشخیص داده شود، شاتل موبایل نسبت به مسترد نمودن مابه التفاوت احتمالی مبلغ کارکرد مکالمات در صورت پرداخت از سوی مشترک و یا کسر مبلغ مذکور از صورتحسابهای بعدی آن اقدام می نماید.
  • قبض های صادره توسط شاتل موبایل که بر اساس مستندات حسابداری آن شرکت صادر شده است، قابلیت استناد در کلیه مراجع قانونی، اداری و قضایی را دارند.
  • هرگونه درخواست تغییر طرح تعرفه مشترکین در طول مدت این قرارداد باید وفق شرایط و ضوابط اجرایی شاتل موبایل مورد ارزیابی و سپس به تایید شاتل موبایل برسد و شاتل موبایل می تواند هزینه تغییر تعرفه و یا هزینه اجرایی منطبق بر مصوبات کمیسیون و ابلاغیه های سازمان را از مشترک دریافت کند.
  • در صورتی که مشترک خواستار تغییر نحوه صورتحساب گیری خدمات (پیش پرداخت و یا پس پرداخت) شود و شاتل موبایل درخواست مشترک را بپذیرد، مشترک وفق ضوابط ذیل باید هزینه سرویسها و خدمات شاتل موبایل را پرداخت نماید.
  • شاتل موبایل می تواند هزینه تغییر روش پرداخت را از اعتبار موجود در خدمات پیش پرداخت و یا وجوه تضمین پرداخت در خدمات پس پرداخت کسر و یا ازحساب مشترک که روش آن مشخص شده است، برداشت نماید.
  • هرگونه خدمات ارزش افزوده که مشترک خواستار انتقال از تعرفه پیشین خود به تعرفه جدید است تا زمان پذیرش و اجرای تغییر تعرفه از سوی شاتل موبایل بر اساس تعرفه پیشین صورت خواهد پذیرفت .
  • مشترک باید پیش از تغییر شیوه پرداخت هزینه، تمامی اعتبار و دوره دسترسی را که در اختیار دارد مصرف نماید و چنانچه پس از تغییر روش پرداخت، اعتبار مورد اشاره قابل انتقال به سیستم جدید نباشد، شاتل موبایل هیچ گونه تعهدی در قبال جبران خسارت مشترک نخواهد داشت.
  • در تغییر تعرفه پیش پرداخت به تعرفه پس پرداخت، مشترک صحت اطلاعاتی را که در هنگام ثبت نام در اختیار شاتل موبایل قرارداده است، از جمله شماره سیم کارت و شماره اختصاصی خود را تضمین می نماید. چنانچه اطلاعاتی که مشترک در اختیار شاتل موبایل قرار داده به هر دلیل نادرست باشد، مشترک باید جبران تمامی هزینه هایی را که شاتل موبایل برای اصلاح این وضعیت متقبل می شود را برعهده بگیرد. مشترک همچنین این حق را به شاتل موبایل می دهد که چنین هزینه هایی را از حساب وی کسر کند و یا به صورتحساب خدمات پس پرداخت اضافه کند. علاوه بر این مشترک باید خسارت ها، هزینه ها و همچنین هزینه دعاوی را که به دلیل استفاده از این اطلاعات به شاتل موبایل وارد شده است، جبران کند.
  • چنانچه مشترک در عمل به تعهدات مندرج در این قرارداد و یا در پرداخت مبالغ تعیین شده در صورتحساب ها و اوراق تشخیص و هرگونه ابلاغیه شاتل موبایل، قصور و یا تاخیر کند و در این ارتباط هرگونه هزینه ای به آن تعلق گیرد، به عهده مشترک خواهد بود.
  • شاتل موبایل حسب ضرورت می بایست در صورت تغییر در مالیات ها، مقررات، قوانین، قیود و یا سایر موارد مشابه، آن تغییر را در حساب مشترک اعمال نماید.

فرآیند غیرفعال شدن و سلب امتیاز

منحصراً پس از تکمیل ثبت نام و پرداخت هزینه ها، امکان فعال سازی سیم کارت برای استفاده از خدمات پیش و پس پرداخت و مجوز استفاده از خدمات قابل ارائه شاتل موبایل  به مشترک داده خواهد شد و در صورت عدم وجود اعتبار برای خدمات پیش پرداخت و یا عبور از حد اعتبار در خدمات پس پرداخت، اقدامات ذیل به عمل خواهد آمد:

الف : شاتل موبایل می تواند با اتمام اعتبار در خدمات پیش پرداخت و یا عبور از حد اعتبار در خدمات پس پرداخت، پس از اطلاع رسانی، نسبت به قطع یک طرفه خدمات مشترک اقدام نماید.

ب : مطابق مقررات کشور، در صورتی که مشترک هیچ تراکنشی (برقراری یک تماس ورودی و یا خروجی موفق، ارسال و یا دریافت موفق یک پیامک غیر تبلیغاتی، استفاده از خدمات دیتا و خرید اعتبار در خدمات پیش پرداخت و پرداخت صورتحساب خدمات پس پرداخت) در طول یک بازه زمانی متوالی سه ماهه نداشته باشد، شاتل موبایل می تواند یکی از اقدامات زیر را انجام دهد:

  • در صورت وجود اعتبار برای خدمات پیش پرداخت و پرداخت صورتحساب در خدمات پس پرداخت، شاتل موبایل می تواند با انجام اطلاع رسانی لازم، پس از یک بازه زمانی سه ماهه متوالی و همچنین به ازای هر دوره زمانی یک ماهه بدون تراکنش از طرف مشترک پس از گذشت بازه زمانی سه ماهه موصوف، نسبت به کسر هزینه های لازم التادیه برای نگهداری شبکه و ارتباط به میزان تعیین شده از سوی کمیسیون برای این دسته از مشترکین، اقدام نماید، درصورت فعال سازی مجدد سیم کارت پیش از پایان مانده اعتبار در خدمات پیش پرداخت و یا دوره صورتحساب بعدی در خدمات پس پرداخت، مشترک مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خدمات پیش پرداخت و یا حد اعتبار باقی مانده خدمات پس پرداخت خود خواهد بود.
  • در صورت عدم وجود اعتبار در خدمات پیش پرداخت و یا حد اعتبار خدمات پس پرداخت، شاتل موبایل می تواند با اطلاع رسانی قبلی مطابق مصوبات مرتبط کمیسیون، نسبت به قطع دو طرفه خدمات یا سلب امتیاز اشتراک اقدام نماید.
  • با انجام هر تراکنش (شامل برقراری یک تماس ورودی و یا خروجی موفق، ارسال و یا دریافت موفق یک پیامک غیرتبلیغاتی و ارزش افزوده، افزایش اعتبار و یا استفاده از اینترنت همراه) از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی بند ۱ مجدداً برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سه ماهه مذکور خواهد گردید.
  • در حالت قطع یک طرفه و یا قطع دو طرفه یک یا چند خدمت خاص، سایر خدمات از این موضوع متاثر نخواهند شد. بدیهی است، در خصوص مشترکینی که به صورت هیبرید، بخشی از خدمات خود را به صورت پیش پرداخت و بخشی از خدمات خود را به صورت پس پرداخت دریافت می نمایند، به ازای وقوع بدهی در خدمات پس پرداخت یا پایان اعتبار در خدمات پیش پرداخت در هر نوع خدمت ، براساس مقررات کمیسیون در آن حوزه برخورد میشود.
  • در صورتیکه مشترک شیوه پرداخت تمامی خدمات خود را به صورت یکسان پیش پرداخت و یا پس پرداخت انتخاب نماید، با پایان اعتبار موجود در حساب پیش پرداخت یا ورود مشترک به حالت بدهکار در خدمات پس پرداخت، کلیه خدمات مشترک در چارچوب مقررات کمیسیون، به صورت یک یا دو طرفه قطع خواهد شد.
  • در خصوص بندهای ۴ و ۵٫۵ تصریح می شود در هر حالت و در چارچوب مقررات کمیسیون، دسترسی مشترک به تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی مصوب کمیسیون مسدود نخواهد شد.
  • در وضعیت قطع دو طرفه کامل خدمات، شاتل موبایل شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ خواهد نمود.
  • پس از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت مندرج در صورتحساب خدمات پس پرداخت صادره و عدم پرداخت کامل آن توسط مشترک، شاتل موبایل می تواند وفق مقررات کمیسیون، خدمات پس پرداخت مشترک بدهکار را به مدت ۲ هفته یک طرفه نماید.
  • مطابق مصوبات کمیسیون، اگر کارکرد مشترک در خدمات پس پرداخت بدون مبلغ تضمین پرداخت در هر زمان به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد برسد ابتدا شاتل موبایل نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و تعیین زمان حداقل ۲۴ ساعت  به منظور پرداخت، اقدام خواهد نمود و در صورتیکه تا پایان زمان مذکور مشترک مبلغ کارکرد خود را پرداخت ننماید شاتل موبایل مجاز خواهد بود وفق مصوبه کمیسیون، فرایند قطع خدمات پس پرداخت مشترک بدهکار به شرح بند فوق را آغاز نماید.
  • در صورتیکه کارکرد خدمات پس پرداخت بدون مبلغ تضمین پرداخت در هر زمان پس از اطلاع رسانی به ۱۰۰ درصد حد نصاب کارکرد برسد، شاتل موبایل می تواند بر اساس فرایند قطع سیم کارت مشترک بدهکار وفق مصوبه کمیسیون اقدام نماید.
  • چنانچه کارکرد خدمات پس پرداخت مشترک بدون تضمین پرداخت، به صد درصد حد نصاب یاد شده نرسد مشترک تا پایان دوره صورتحساب گیری و مهلت تعیین شده باید نسبت به پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام نماید.
  • مدت زمان ۲۴ ساعت فوق الاشاره، هیچگونه حقی را برای مشترک در رابطه با امکان استفاده بیش از مبلغ یاد شده ایجاد نمی نماید و اگر در مدت یاد شده میزان کارکرد از مبلغ حد اعتبار اولیه خدمات پس پرداخت مصوب کمیسیون تجاوز نماید شاتل موبایل می تواند بر اساس فرایند قطع خدمات پس پرداخت مشترک بدهکار وفق بند فوق الذکر اقدام نماید.
  • در صورتیکه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت صورتحساب خدمات پس پرداخت ۲ دوره متوالی خود تا پایان مهلت مقرر در صورتحساب اقدام ننماید، شاتل موبایل می تواند بر اساس فرایند قطع خدمات پس پرداخت مشترک بدهکار برابر مصوبه کمیسیون اقدام نماید.
  • در صورت عدم پرداخت مبلغ صورتحساب مشترکینی که تمام خدمات خود را به صورت پس پرداخت دریافت میکنند، در مهلت تعیین شده در ماده ۹ ضمن اطلاع رسانی به مشترک و ارسال اخطاریه کتبی با مهلت مشخص یک ساله با موضوع تخلیه اشتراک، شاتل موبایل نسبت به قطع کامل (دوطرفه) اقدام خواهد نمود. مضافا در صورتیکه مشترک نسبت به پرداخت مبلغ صورتحساب در مهلت مقرر مندرج در اخطاریه اقدام ننماید، سیم کارت مشترک مطابق با مصوبات، از وی سلب امتیاز خواهد شد.
  • چنانچه کارکرد خدمات پس پرداخت مشترک دارای تضمین پرداخت در هر زمان به حد نصاب کارکرد برسد، شاتل موبایل ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و تعیین زمان حداقل ۷۲ ساعت جهت پرداخت صورتحساب اقدام می نماید.
  • چنانچه کارکرد خدمات پس پرداخت مشترک دارای تضمین پرداخت در هر زمان پس از اطلاع رسانی، به میزان مبلغ تضمین پرداخت برسد، شاتل موبایل مجاز خواهد بود بر اساس فرایند قطع خدمات مشترک بدهکار، برابر مصوبه کمیسیون اقدام نماید، و در صورتیکه کارکرد موصوف به میزان مبلغ تضمین پرداخت نرسد مشترک تا پایان دوره صورتحساب گیری و مهلت های تعیین شده می تواند نسبت به پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام نماید.
  • در صورت استفاده مشترک از خدمات پس پرداخت بدون تضمین پرداخت و یا دارای مبلغ تضمین پرداخت از خدمات رومینگ بین الملل، کارکرد حساب وی در هر زمان به میزان مجموع مبلغ تضمین برسد، شاتل موبایل همراه با اطلاع رسانی به مشترک مجاز خواهد بود نسبت به قطع دو طرفه خدمات پس پرداخت مشترک برابر مصوبه کمیسیون اقدام نماید .
  • شاتل موبایل ترتیبی اتخاذ می نماید تا مشترکین خدمات پس پرداخت بتوانند با استفاده از امکانات و تسهیلات ایجاد شده، صورتحسابهای خود را از طریق سرویسهای بانکی پرداخت نمایند. لازم به ذکر است مشترکینی که تمایل به استفاده از این قبیل خدمات را دارند، می بایست وفق مقررات جاری بانکی اقدام مقتضی را بعمل آورند.

محرمانگی

  • شاتل موبایل متعهد است که اطلاعات کلیه مشترکین را از قبیل نام، مشخصات، نشانی، شماره تلفن، تماسهای ورودی و خروجی، محرمانه تلقی و در اختیار اشخاص ثالث قرار ندهد، مگر به موجب قوانین و یا دستور مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذی صلاح قانونی .
  • مشترک با امضا و تایید این قرارداد به هر طریق، به منظور استفاده از خدمات موضوع پروانه صحت تمامی اطلاعات و اسنادی را که در اختیار شاتل موبایل قرار داده، تضمین می نماید و حق استفاده شاتل موبایل از اطلاعات دریافتی را در چهارچوب ضوابط تایید می نماید.

نحوه اطلاع‌رسانی

همواره تمامی اطلاعات در خصوص تعرفه ها، ارائه سرویس ها، خدمات، طرح های خاص و تشویقی و همچنین خدمات موضوع پروانه به همراه تعرفه های مرتبط با خدمات و سرویسهای مذکور از طریق وبسایت رسمی شاتل موبایل به نشانی www.shatelmobile.ir و آخرین اطلاعیه ها، اخبار و بروشورهای اطلاع رسانی شاتل موبایل و سایر کانال های اطلاع رسانی رسمی این اپراتوربرای تمامی مشترکین و متقاضیان در دسترس می باشد.

پشتیبانی و کیفیت خدمات

  • همواره آخرین فرایند نحوه پشتیبانی سرویس ها، خدمات و سیم کارتهای این شرکت در سایت شاتل موبایل برای مشترکین قابل دستیابی بوده و راهنمای استفاده از خدمات پشتیبانی فنی، مدیریت حساب کاربری و سیستم هوشمند پشتیبانی فنی و مرکز تماس برای ارتباط مشترکین پیش بینی شده است که کلیه مشترکین و متقاضیان می توانند از آن بهره برداری لازم را به عمل آورند.
  • شاخص های کیفیت سرویسها و خدمات قابل ارائه از سوی شاتل موبایل، مبتنی بر مصوبات کمیسیون و شاخص های مندرج در پروانه اپراتورهای تلفن همراه میزبان می باشد، در صورت ابلاغ مصوبه جدید در خصوص سطح کیفیت خدمات، اصلاحات لازم در این خصوص به عمل خواهد آمد و منطبق با آخرین مصوبات کمیسیون، سرویسها و خدمات ارائه می گردد.
  • مشخصات دفتر مرکزی شاتل موبایل در صدر قرارداد برای استفاده کاربران و مشترکین درج و خدمات پشتیبانی مربوط به قرارداد به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته از طریق شماره تلفن ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ نیز، قابل دسترسی می باشد.
  • شاتل موبایل به منظور فراهم آوردن امکانات لازم برای پشتیبانی از خدمات و سرویسهای ارائه شده به مشترکین و کاربران، شماره ۱۰۰ برای تماس از خطوط شاتل موبایل و شماره تلفن ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ و رایانامه CS@SHATELMOBILE.IR را تخصیص داده است تا پاسخگوی تماسها، درخواستها، شکایات و گزارشات مشترکین و کاربران به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته باشد.
  • شاتل موبایل بر اساس مصوبه شماره ۱۷۷کمیسیون نسبت به راه اندازی سامانه مشاهده سنجش کیفیت خدمات انتقال داده اقدام نموده است. مشترکین و کاربران می توانند با دسترسی به وب سایت شاتل موبایل نسبت به سنجش شاخص معیارهای خدمات دریافتی خود اقدام نمایند.

تعهدات و مسئولیت‌های مشترک

  • مشترک تائید می نماید که در زمان ثبت نام و خرید خدمات و سیم کارت و سایر سرویسها از لحاظ قانونی دارای اهلیت و واجد شرایط انعقاد قرارداد بوده و با علم و آگاهی متعهد به رعایت کلیه شرایط و ضوابط مندرج در این قرارداد و فرآیندهای اعلامی شاتل موبایل و مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سایر مراجع ذی صلاح در حوزه استفاده از خدمات موضوع پروانه میباشد.
  • مشترک متعهد می شود از خدمات و سرویس ها و خدمات موضوع پروانه برای مقاصد نامناسب، غیر اخلاقی یا غیر قانونی استفاده نکند و یا از خدمات شاتل موبایل  به نحوی که موجب وارد آمدن خسارت به اشخاص یا دارائی های آنها شده و یا منجر به ایجاد اختلال در امکانات و خدمات موضوع پروانه و شبکه شاتل موبایل یا دیگر اپراتورها می شود، استفاده ننماید. تصریح میشود مشترک در صورت هرگونه سوء استفاده و اختلال در شبکه و یا سوء استفاده از خدمات به هر نحو مستقیم و یا غیر مستقیم (از قبیل در اختیار قراردادن سیم کارت به افراد ثالث)، خود شخصا مسئول تمام پیامدهای ناشی از عمل خود و پاسخگویی به مراجع ذی صلاح قانونی خواهد بود و مطابق قوانین و مقررات کشور با وی برخورد خواهد شد.
  • مشترک متعهد می شود از تجهیزات واسط مورد تایید شاتل موبایل و یا از تجهیزات مورد تایید استاندارد ارتباطی با قابلیت کارکرد در بازه فرکانسی و فناوری های ارائه شده توسط شاتل موبایل که مورد تایید سازمان است، استفاده کند و از تمامی قوانین و مقررات مراجع ذی صلاح و همچنین از دستور العمل های شاتل موبایل برای استفاده از تجهیزات ارتباطی خدمات موضوع پروانه و سیم کارت متابعت و پیروی نماید.
  • مشترک هیچ گونه حق مالکیت معنوی یا منافعی در خصوص نرم افزار، شماره اختصاصی مشترک و شماره شناسایی بین المللی سیم کارتی که در اختیار وی قرار گرفته، ندارد.
  • هرگونه تغییر و یا دستکاری مشترک در نرم افزارها، مشخصات فنی، شماره اختصاصی مشترک و شماره شناسایی بین المللی سیم کارت تبعات قانونی به دنبال دارد و مشترک مسئول تمام پیامدهای ناشی از عمل خود می باشد و برابر مقررات با وی برخورد خواهد شد.
  • در صورتی که مشترک از سیم کارت خود به هر نحو موجبات مزاحمت برای دیگران را فراهم نماید و یا به عمد و سوءنیت و حتی سهواً ارتباط دیگری را مختل کند، برابر مقررات با وی رفتار میشود و در صورت قطع خدمات و یا سلب امتیاز سیم کارت، مشترک موظف به جبران کلیه خسارات وارده مرتبط به هر یک از مراجع برابر مقررات خواهد بود.
  • علی رغم فعال بودن سیم کارت مشترک، بنابر اعلام شاتل موبایل در هر زمان و برای هر دسته از مشترکین و انواع خدمات، نمی توان از آن برای سرویس رومینگ بین الملل نیز استفاده نماید، مگر مشترک درخواست استفاده از رومینگ بین الملل کرده باشد، و تضمین پرداخت برابر ضوابط شاتل موبایل را نیز پرداخت نماید، که در این صورت منطبق بر وجه پرداختی، مشترک میتواند وفق مقررات کمیسیون از خدمات قابل ارائه رومینگ بین الملل برخوردار شود.

تبصره : ارائه خدمات رومینگ بین الملل در چارچوب توانمندی های فنی، تجاری و روابط فی ما بین اپراتوری قابل ارائه بوده و بر این اساس آخرین ضوابط، نحوه ارائه و یا عدم ارائه، تعرفه و نحوه فعال سازی و یا تعیین حداعتبار آن از طریق وب سایت رسمی شاتل موبایل و سایر کانال های رسمی قابل مشاهده می باشد.

  • شاتل موبایل همچنین این حق را برای خود محفوظ می دارد که چنانچه تشخیص دهد از سرویس رومینگ و یا تماس بین الملل و تماس داخلی سوءاستفاده می شود و یا این موضوع از طریق مراجع ذی صلاح به شاتل موبایل اعلام شود، بدون اطلاع رسانی قبلی به مشترک، مانع از برقراری تماس های فوق الذکر توسط سیم کارت فوق شود.
  • مشترک متعهد می شود که به محض آگاهی از ارتکاب جرایم و تخلفات و یا احتمال سو استفاده از سیم کارت جهت مبادله و انتقال غیر مجاز ارتباطات مخابراتی و رایانه ای با سیم کارت خود، مراتب را بلافاصله به شاتل موبایل اطلاع داده و خواستار قطع خدمات تا زمان رفع اثر از سوی خود گردد، در غیر این صورت عواقب ناشی از آنها به عهده مشترک خواهد بود.
  • علاوه بر مسئولیتها و تعهدات یاد شده، مشترک باید موارد زیر را رعایت نماید :
  • از آنجائی که مشترک متعهد است از تجهیزات و استاندارد های ارتباطی(گوشی تلفن همراه و یا سایر تجهیزات واسط) که قبلاً به تایید سازمان و یا موسسه استاندارد ملی و با قابلیت کارکرد در دامنه فرکانس و فناوری های ارائه شده در شبکه تلفن همراه شاتل موبایل رسیده است، استفاده نماید. بنابراین شاتل موبایل هیچ گونه مسئولیتی در قبال خسران یا آسیب دیدن مشترک، تاخیر در ارتباط و یا اشکال قطع و نقص خدمات که ناشی از عیب و یا استاندارد نبودن تجهیزات واسط مشترک باشد و یا به هر نحو باعث ایجاد اختلال و یا خرابی در تجهیزات سمت مشترک نماید، نخواهد داشت.
  • شاتل موبایل در شرایط اضطراری (نظیر جنگ، اعتصاب، شورش، آتش سوزی، سیل، انفجار، زلزله و نظایر آن) و یا هر دلیل دیگری که خارج از کنترل شاتل موبایل باشد و تا زمان رفع آن، هیچ گونه مسئولیتی به غیر از آنچه که سازمان تعیین نموده است، درقبال امور خارج از کنترل خود ندارد.
  • شروع به استفاده از سیم کارتها، خدمات و سرویسهای شاتل موبایل به منزله اطلاع و قبول شرایط و مفاد قرارداد مشترکین شاتل موبایل و مقررات مرتبط با آن می باشد.

شرایط عمومی

  • شاتل موبایل در حدود تعهدات خدمات موضوع پروانه و حدود امکانات فنی و یا ملاحظات تجاری خود، در کمال حسن نیت پاسخگوی متقاضیان بوده و افزون بر آن تکلیفی در مقابل متقاضیان و مشترکین نخواهد داشت.
  • مشترک متعهد می شود از مواردی که به هر طریق باعث خسارت احتمالی به سیم کارت می شود، جلوگیری و خودداری نماید و در صورت وقوع هرگونه خسارت تقبل خسارت وارده و هزینه های جایگزینی و یا رفع اثر بر عهده مشترک می باشد
  • شاتل موبایل تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بلافاصله وفق موافقتنامه پروانه، شرایط تهیه، تحویل سیم کارت وتجهیزات مرتبط مورد درخواست را برآورده سازد ولیکن در قبال هر گونه تاخیر یا لغو درخواست و یا تاخیر در تحویل به هر دلیل که باشد هیچ گونه تعهدی نسبت به مشترک ندارد.
  • شاتل موبایل می تواند برای ثبت نام، دریافت خدمات، تغییر مشخصات تعرفه ها و به طور کلی هرگونه خدمات مورد نیاز به تشخیص خود، مشترک را به شخص ثالث که به صورت مستقل و یا به عنوان نماینده استانی و شهری و یا  فروش و یا توزیع کننده و یا هر عنوان دیگر که فرایند ثبت نام  و تحویل سیم کارت و تجهیزات مرتبط را برعهده می گیرد، ارجاع دهد.
  • چنانچه استفاده از خدمات موضوع پروانه مورد نظر مشترک نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح داشته باشد، پس از درخواست مشترک و موافقت شاتل با دریافت هرگونه مجوز خاص به عهده مشترک خواهد بود و در صورت عدم اخذ مجوز، جبران خسارت وارده به شاتل بر عهده مشترک است.
  • مسئولیت بهره برداری از سیم کارت واگذار شده به عهده مشترک می باشد و هرگونه واگذاری به اشخاص دیگر اعم از حقیقی و یا حقوقی تا زمان ثبت کامل انتقال مالکیت و تکمیل ثبت نام مشترک جدید، رافع تمامی مسئولیتهای مشترک (مالک قانونی) نخواهد بود. درصورت قصد واگذاری، مشترک باید کتباً شاتل موبایل را آگاه نماید تا بر اساس شرایط و ضوابط جاری شاتل موبایل نسبت به انتقال رسمی آن به فرد مورد نظر اقدام نماید.
  • چنانچه سیم کارت مشترکی، سرقت شود و یا آسیب ببیند و یا مفقود شود، مشترک مکلف است بلافاصله براساس فرآیندهای اعلامی، موضوع را به شاتل موبایل اعلام نماید. هرگونه عواقب ناشی از سوءاستفاده های احتمالی و هرگونه مسئولیت ایجاد شده در این رابطه به عهده مشترک خواهد بود. کلیه هزینه های مربوط به سیم کارت (از جمله و نه محدود به هزینه های تماس، جابجایی و غیره) تا زمان ابلاغ سرقت، مفقود شدن و یا آسیب دیدن و اعمال درخواست قطع خدمات مشترک، به عهده مشترک می باشد و شاتل موبایل پس از درخواست مشترک و دریافت هزینه های احتمالی مرتبط وفق مصوبات کمیسیون اقدام به صدور سیم کارت جایگزین خواهد نمود. سرقت، مفقود شدن، آسیب دیدن سیم کارت، صدور سیم کارت جدید و یا ارائه شماره جدید به هر دلیلی که باشد، منجر به فسخ قرارداد نخواهد شد و کماکان قرارداد معتبر و به قوت خود باقی خواهد بود.
  • در صورتی که مشترک بخواهد مالکیت سیم کارت و امتیاز بهره برداری از سیم کارت خود را به فرد دیگری انتقال دهد باید بلافاصله شاتل موبایل را به نحو مقتضی آگاه نماید و مراحل انتقال مالکیت وفق ضوابط و شرایط شاتل موبایل را انجام دهد، تا زمان انجام فرایند نقل و انتقال مشترک در قبال تمامی هزینه های مرتبط با سیم کارت مسئول خواهد بود و مالک جدید سیم کارت باید مشخصات خود را در فرم هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، ثبت کند. در صورت احراز هرگونه انتقال سیم کارت به اشخاص ثالث بدون رعایت ضوابط نقل و انتقال، شاتل موبایل مجاز به غیر فعال سازی سیم کارت بوده و هیچ گونه ادعایی از سوی مشترک در این خصوص مسموع نخواهد بود. شرایط نقل و انتقال در وب سایت شاتل موبایل قابل دسترس میباشد.
  • هزینه هایی که در زمان نقل و انتقال مشخص و اعلام نشده باشد، مانند رومینگ بین الملل و سایر هزینه های خدمات موضوع پروانه، به عهده مالک جدید سیم کارت خواهد بود.
  • تصریح میشود از آنجایی که به دلایل فنی، در خدمات پس پرداخت صورت وضعیت و هزینه بخشی از خدمات از جمله خدمات رومینگ بین الملل، از سوی اپراتورها و تامین کنندگان ثالث با تاخیر زمانی و یا به صورت چند بخشی در زمان های متفاوت اعلام و ارسال میشود ، هزینه های اعلامی خدمات فوق در تمامی صورتحساب ها به صورت علی الحساب به مشترکین منعکس می شوند.
  • صدور هرگونه وکالت نامه برای فرد ثالث به معنی انتقال نیست و تا زمان انتقال قانونی مالکیت، کلیه مسئولیت ها کماکان به عهده مشترک خواهد بود.
  • در صورتی که هر یک از مفاد قیود، شرایط، توافقات و التزامات این قرارداد توسط دادگاه صالحی و یا هر مرجع ذی صلاح دیگر، غیر قابل اجرا، غیر قانونی، فاقد اعتبار یا مغایر با نظم عمومی تشخیص داده شود، چنین قیود، شرایط، توافقات، التزامات یا مفادی هیچ گونه تاثیری مبنی بر ابطال و یا توقف اعتبار سایر بندها و مفاد این قرارداد نخواهد داشت. در چنین شرایطی فرض بر این است که طرفین مبادرت به امضاء قراردادی نموده اند که فاقد چنین قیود و شرایطی است.
  • طرفین اعلام می دارند که نشانی اعلام شده در صدر این قرارداد یا ضمائم آن اقامتگاه دائمی آنان تلقی شده و محل ابلاغ هرگونه اخطار و یا اوراق مربوط به این قرارداد می باشد.
  • مشترک می بایست تغییر نشانی خود را به هر نشانی دیگری به استثناء صندوق پستی یا دایره امانات پستی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران اعلام نماید. تاکید می شود تغییر تمام یا بخشی از مندرجات آدرس(نشانی) مشترک مندرج در فرم ثبت نام، مادامی که به شاتل موبایل اطلاع داده نشده باشد فاقد اعتبار خواهد بود.
  • اطلاع رسانی شاتل به مشترک میتواند به یکی از طرق ذیل محقق گردد و ارسال اطلاعیه ها، ابلاغ ها، اخطاریه ها و سایر موارد مشابه از طریق های یاد شده، ابلاغ رسمی قلمداد میگردد:

۱: ارسال پیامک به مشترک

۲: به صورت کتبی و از طریق پست و یا ارسال فکس

۳: از طریق ایمیل

۴: وب سایت رسمی شاتل موبایل

۵: اطلاعیه ها، آگهی های رسمی و یا تمامی کانال های اطلاع رسانی رسمی اعلامی از سوی شاتل موبایل

  • حقوق و تعهدات مشترک در چارچوب این قرارداد قابل انتقال به غیر نیست ولیکن شاتل موبایل می تواند حسب ضرورت، حقوق و تعهدات خود را در چارچوب این قرارداد و با مجوز سازمان تنظیم مقررات ، به هر شخص ثالث دیگری واگذار نماید.
  • تساهل، مدارا و تمدید زمان این قرارداد که شاتل موبایل در مقابل مشترک نشان می دهد به منزله اعراض شاتل موبایل از حقوق مکتسب خود نمی باشد و شاتل موبایل را از اعمال چنین حقوقی در آینده محروم نمی سازد.
  • در صورت تشخیص و شناسایی انتقال ترافیک غیر مجاز بین الملل (ترمینیشن) و یا هر نوع استفاده غیرقانونی دیگر، سیم کارت مشترک قطع و مالک آن به مراجع قانونی ذی صلاح معرفی می گردد و مسئولیت هرگونه عواقب بعدی به عهده مشترک می باشد.

ترابردپذیری

  • شاتل موبایل وفق مصوبات کمیسیون، درخواست ترابردپذیری از شبکه خود به سایر شبکه ها یا بالعکس مشترکین را بررسی و اقدام می نماید.
  • وفق مصوبات کمیسیون، در صورتی که مشترک شماره ترابرد شده بخواهد اشتراک خود را به دیگری انتقال دهد، علاوه بر رعایت بند ۸ و سایر ضوابط مندرج در قرارداد، منحصراً باید این کار از طریق اپراتور پایه انجام شود. به طوری که انجام آن منوط به تسویه حساب با اپراتور پذیرا (شاتل موبایل) می باشد.
  • در صورت درخواست مشترک جهت بهره برداری از خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه، پس از تایید درخواست ترابرد توسط شاتل موبایل، مطابق مقررات سازمان، قرارداد فسخ می شود و شماره مشترک وفق مقررات و مصوبات حفظ خواهد شد.

تعلیق

شاتل موبایل می تواند در صورت وقوع و تحقق هر یک از موارد زیر در هر زمان و به هر نحو ممکن ارائه خدمات و دسترسی مشترک به خدمات موضوع پروانه را به حال تعلیق درآورد.

  • در صورتیکه نیاز به انجام اقداماتی در ارتباط با تعمیر، نگهداری یا اصلاح شبکه اپراتورهای میزبان و یا امکانات و تجهیزات ارائه خدمات موضوع پروانه شاتل موبایل باشد.
  • در صورت تحقق شرایط اضطراری نظیرجنگ، اعتصاب، آتش سوزی، سیل، زلزله و یا هر دلیل دیگری خارج از کنترل شاتل موبایل.
  • چنانچه سازمان یا مراجع ذی صلاح دیگر، تعلیق ارائه یک یا چند خدمت به مشترک را از شاتل موبایل درخواست نماید.
  • در صورتیکه از سوی مراجع ذی صلاح و یا شاتل موبایل محرز و اثبات شود که مشترک اسناد و مدارک و یا اطلاعات نادرست ارائه نموده است و یا برای به روز رسانی اطلاعات لازم ارائه ننماید.
  • در صورتی که مشترک به تعهدات خود عمل نکرده و یا برخی از شرایط قرارداد را نقض نماید.
  • در صورتی که استفاده مشترک از خدمات موضوع پروانه هر زمان از حد اعتباری که به تشخیص شاتل موبایل برای خدمات پس پرداخت تعیین و در هر مورد به مشترک اعلام می نماید، فراتر رود و یا از پرداخت صورتحسابهای ارسالی از سوی شاتل موبایل خودداری نماید.
  • در صورت هرگونه سوءاستفاده و یا تخلف مشترک از سیم کارت، شاتل موبایل بدون ابلاغ به مشترک، سیم کارت را به حالت تعلیق درآورده و در صورت احراز قطعی تخلف به تشخیص شاتل موبایل و سایر مراجع ذی صلاح، سیم کارت مشترک به صورت دائم غیرفعال خواهد شد.
  • عدم فعال سازی و یا عدم استفاده از سیم کارت طی زمان های تعیین شده بر اساس مصوبات کمیسیون و ابلاغیه های سازمان که جزئیات آن در سایت شاتل موبایل قابل مشاهده است.
  • به استثنای بند ۱۱ ، اجرای قرارداد در طول مدت زمان اعتبار آن نباید با وقفه مواجه شود. مگر اینکه شاتل موبایل خلاف این روند را به درخواست مشترک بپذیرد. درچنین حالتی مشترک باید در طول مدت زمان تعلیق نیز علاوه بر آبونمان، کلیه هزینه ها، برابر با مصوبات را پرداخت نماید.

فسخ قرارداد

شاتل موبایل در موارد ذیل اختیار فسخ این قرارداد و سلب حق استفاده از شماره اختصاص یافته به مشترک را دارد.

  • بنا به درخواست کتبی مشترک ویا نماینده قانونی وی وفق مفاد قرارداد که در چنین حالتی، مشترک می تواند وجوه تضمین پرداخت را پس از کسر بدهی ها و سایر هزینه های متعلقه ( در صورت وجود) برابر ضوابط مالی شاتل موبایل دریافت نماید.
  • در صورتی که مشترک هر یک از شرایط و ضوابط این قرارداد را نقض و یا رعایت ننماید .
  • درصورت عدم وجود اعتبار در خدمات پیش پرداخت، شاتل موبایل پس از اطلاع رسانی مقتضی، نسبت به قطع دو طرفه و سلب امتیاز اشتراک اقدام خواهد نمود. تاکید میشود در صورت فسخ قرارداد و یا سلب امتیاز، مشترک در طول مدت اعتبار قرارداد،کماکان مسئولیتهای مالی و حقوقی را عهده دار میباشد.
  • در صورتی که مشترک سیم کارت خود را وسیله مزاحمت و یا استفاده نادرست از خدمات موضوع پروانه قرار دهد. شاتل موبایل میتواند برابر آئین نامه مربوطه و دستور مقام قضائی نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید.
  • در صورت سلب امتیاز تلفن همراه به دلیل عدم پرداخت بدهی و یا بر اساس شرایط استفاده از خدمات پس پرداخت و پیش پرداخت، شاتل موبایل مجاز به فسخ قرارداد خواهد بود.
  • در صورت فسخ قرارداد و یا سلب امتیاز هزینه اتصال به مشترک مسترد نخواهد شد.
  • شاتل موبایل می تواند در صورتی که اموال مشترک چه به صورت موقت یا دائمی و یا چه به صورت اختیاری یا اجباری از سوی مقامات قانونی ضبط شده یا تصفیه شود یا اداره آن در اختیار مقامات قضایی قرار گیرد، بلافاصله و بدون اخطار به مشترک مبادرت به فسخ این قرارداد نماید.
  • در صورتیکه مشترک و یا شاتل موبایل تصمیم به فسخ قرارداد بگیرد، مشترک باید تمامی هزینه های دریافت خدمات یا کارکرد خود را تا روز اعمال فسخ ( هریک که بر این قرارداد قابل اعمال باشد) به شاتل موبایل پرداخت نماید.

رسیدگی به شکایات و حل اختلاف

  • مشترک با دریافت بسته راه اندازی و یا امضاء این قرارداد، موافقت خود را در رابطه با صلاحیت سازمان و محاکم جمهوری اسلامی ایران برای حل اختلافات فی مابین را اعلام میدارد.
  • این قرارداد مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده و اجرای آن و حل اختلافات ناشی از تفسیر و اجرای آن تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
  • هرگونه اختلاف ناشی از استفاده از خدمات موضوع پروانه و یا هرگونه اختلاف ناشی از اجرای این قرارداد و یا اجمال و ابهام آن ما بین مشترک و شاتل موبایل ایجاد شود، حل و فصل خواهد شد. در غیر این صورت مراتب به سازمان و یا نماینده برگزیده آن ارجاع خواهد شد.

شاتل موبایل می تواند به جای ارجاع اختلافات خود به سازمان و یا نماینده آن به اختلافات خود با مشترک را از طریق مراجعه به مراجع قانونی و قضایی صالحه ،حل و فصل نماید.

تبصره : در صورت اختلاف در تفسیر قرارداد، نظر شاتل موبایل در تفسیر قرارداد برای طرفیت الزام آور می باشد.

شرایط خسارت

  • در بخش ارائه خدمات ارتباطات داده، شاتل موبایل وفق مصوبه شماره ۲ جلسه شماره ۱۷۷ کمیسیون با رعایت پارامترهای کیفیت خدمات ودر چارچوب توانمندی فنی خود متعهد به رعایت چارچوب  مصوبه بوده و در غیر این صورت مکلف به جبران خسارت ناشی از کاهش کیفیت خدمات مربوطه خواهد بود.
  • خسارت های مذکور، از طریق ارائه سرویس مضاعف و یا افزودن به مدت ارائه آن و یا سایر امتیازهای تشویقی جبران خواهد شد.
  • موارد مشروحه ذیل، از جمله قطعی هائیست که در زمان کاهش سطح کیفیت خدمات مشمول پرداخت خسارت نخواهند بود:
    • قطعی های ناشی از قوه قهریه(فورس ماژور) مانند حوادث طبیعی.
    • قطعی هایی که به واسطه خرابی تجهیزات مشترک باشد و این موضوع اثبات شده باشد.
    • قطعی هایی که در زمان Down Time باشد و حداقل ۴۸ ساعت قبل از آن به مشترک اطلاع رسانی شده باشد.
    • قطعی هایی که بنا بر درخواست مشترک باشد.
    • قطعی های ناشی از صدور احکام توسط مراجع قضایی و یا امنیتی کشور و  یا سایر مراجع ذی صلاح.

وضعیت اضطراری

  • شاتل موبایل، در شرایط اضطراری فرا ارادی، اعم از پیش بینی شده و یا پیش بینی نشده مسئولیتی نخواهد داشت.
  • در صورت ایجاد و رخداد هرگونه وقفه غیر منتظره در ارائه خدمات و سرویس ها، شاتل موبایل کلیه اقدامات لازم و ضروری را برای اعاده دسترسی و به حداقل رساندن پیامدهای عدم دسترسی به خدمات و سرویس ها را در حد توان و امکانات خود انجام خواهد داد.
  • در صورت وقوع شرایط و وضعیت اضطراری، شاتل موبایل ضمن انجام اقدامات مورد نیاز به منظور اعاده شرایط، مراتب را با سریعترین روش به مشترکین اطلاع رسانی می نماید.

به منظور دانلود فرم ثبت‌نام کلیک نمایید.

 

دانلود فرم ثبت‌نام

مشترک گرامی لطفا پس از تکمیل اطلاعات، مدارک خود را از طریق لینک زیر ارسال نمایید.

 

بارگذاری مدارک